Skip to content

Omröstning tema 11 – Ensam

10 januari 2010

Den här veckan blev det rekord i deltagare. Hela 34 stycken. Jätte kul att ni är med. Välkommen till alla nya. Tyvärr så hinner jag inte kommentera era bidrag individuellt. Men jag tittar på alla innan jag gör mitt urval av de nio som får vara med i veckans omröstning. Kul att ni var så många som tittade in till mig och blev lite ledsna till mods av min ensamma nalle – jag vill poängtera att nallen nu har det bra och han var med på noterna vid fotograferingen, alltså nallen kom inte till skada.

Med så många bidrag är det tufft att välja ut bara nio finalister. Men här har ni dem.

1. A la foto – En ljuvlig fjäril på ett strå. Den softade kännslan är skön och stråna gör fina linjer som skapar ett djup i bilden.
2. Helena Kulle – En härlig HDR-bild på en ensam tant. Får mig sugen att åka till Malmö på semester.
3. Aktuella bilder – En bra påminnelse så här i vinter tider. Gå inte ensam på isen – kontrollera tjockleken först.
4. Thorgun – En härlig vy med mångs små detaljer om man tittar noga. Förvånas över att det är Sverige – får bli en tur till Ystad på semester också tror jag – när jag ändå är i krokarna.
5. Shannara – Ett härligt vårigt inslag så här i smällkalla vintern. Enkelt är ibland det allra bästa.
6. Nina Xi – Dimman är tät på väg upp till vulkanen. Jag gillar dimman som slukar vägen och jag gillar färgerna.
7. Kadermo – En ensam lite pluttig fiskebåt puttrar fram på vattnet. Den ser verkligen ensam ut.
8. Mad World – Den lilla julkulan ser inte ut att vilja sluta vara julig. Hon håller ut tappert i det grå blå snöiga vädret.
9. Bilder av livets lust – En ensam fågel i en underbar solnedgång.

Så kan du rösta på den bild du tycker bäst visar temat ensam. Du har fram till onsdag klockan 16 på dig att rösta. Efter det kommer vinnaren att pressenteras någon gång under kvällen.

Omröstningen är avslutad.

Glöm inte att rösta på nästa veckas tema också.

6 kommentarer
  1. Helena permalink
    10 januari 2010 19:07

    Åh vad kul att jag är med 🙂
    Tack, det gör mej väldigt glad.
    Ha en fin kväll!
    /Helena

  2. 10 januari 2010 19:17

    Kul blogg! Här vill vi vara med och bidra någon gång.

  3. 10 januari 2010 20:05

    Kul att jag kom med, hade jag verkligen inte väntat mej.

    Glad blev jag och det hjälper mej kanske att friskna till lite! =)

    Ha de mys!

  4. 10 januari 2010 20:59

    Vad glad jag blev när jag läste att jag var finalist! Varmt tack!!

    Och grattis ni andra…det blir hård konkurrens denna gång!!

  5. Hedwig permalink
    11 januari 2010 8:22

    Tack ! Den här kicken behövde jag verkligen just nu.

  6. Nina Xi permalink
    11 januari 2010 12:28

    Åh vad glad jag blev att komma med i detta duktiga gäng!

Kommentarer inaktiverade.

