Skip to content

Omröstning vecka 52 – Lugn och ro

27 december 2009

Hoppas ni alla har haft en härlig jul med lugn och ro. Veckans tema har verkligen varit skönt att titta på. Önskar att jag haft en bärbar dator så jag kunnde fortsätta sitta med mina fötter på soffbordet.

Tyvärr har jag haft problem med två av bidragen den här veckan. Av någon anledning kan jag inte spara bild 1 och 3 till min mosaik, så därför ser ni två tommar rutor. Jag har haft samma problem förut och jag vet inte hur jag ska komma runt det. Om någon har någon lösning så tar jag gärna emot den.

Här har ni veckans finalister:

1. Ett maxat ställe – Visar på en snötygn parkbänk, ett ställe där jag verkligen kan få sitta i lugn och ro… även om det ser aningens kallt ut just nu.

2. Eva-Lena – En mycket stämningsfull bild. Gillar ljuset som sipprar fram genom grenarna. Snön ligger så vackert orörd. Stugan bjuder verkligen in till lugn och ro.

3. Shannara – Den sovande bebisen ser ut att ha det skönt. Hade velat se mer av ansiktet hos det lilla livet. Gillar de svartvita tonerna.

4. Pia – En vacker bild med bra komposition, sonen till vänster och spöet åt höger. Att bilden är svartvit gör den extra bra tycker jag, det ger ett lugnare intryck som passar bra med veckans tema.

5. Kadermo – Här bjuder Hedwig på en lugn gata i juletider.

6. Maria Berg – En otroligt skön vy, med härliga färger, ljus och skugga. Bilden gör sig extra bra för temat med kvinnan (Maria?) sittandes till vänster, det förstärker lugnet och jag kan se mig själv sitta där.

7. Lasse i Våmma – Ja, den roddbåten ligger rätt lungt och stilla så här års.

8. @nemonen – Att läsa böcker skänker ofta lugn och ro. Gillar motivet även om jag själv föredragit en annan vinkel.

9. Nina Xi – Den här bilden vill jag se i stort format. Den ser otroligt skön ut. Gillar hur havet sveper över stranden och sluter sig om stenarna. Den långa slutartiden var verkligen lyckad till den här bilden.

Omröstningen är nu avslutad.

Så rösta nu på den bild du tycker bäst visar lugn och ro. Ni har fram till onsdag  kl 15:00 på er den här gången att rösta. Där efter pressenteras vinnare så småning om.

Glöm inte att rösta på nästa helgs tema lite längre ner.

Önskar er alla en god fortsättning och ett gott nytt år.

2 kommentarer
  1. Inger Eriksson permalink
    29 december 2009 22:12

    Bänken ser så inbjudande mjuk och skön ut även om snön verkar kall.

  2. 01 januari 2010 1:00

    Trevligt med ett smakprov av alla.
    Nej det är int ejg på bilden utan en kompis.

    GOTT NYTT till dig, MB
    Roligt med en tredje plats.

Kommentarer inaktiverade.

