Skip to content

Omröstning vecka 51 – Mjuk

21 december 2009

Tack för era vänliga ord igår, de värmer och jo jag ska ta det lungt.

Den här veckan var ni många som tolkade mjukt på samma sätt, det var mycket katter, hästar och andra djur. Jag tackar för hjälpen av Anneli med att välja ut veckans finalister.

Pia har valt att ta en paus från Lördagslinsen, så jag kör det här själv ett tag.
 

 Här är Annelis favoriter:
1. Charlotta – Helt underbar bild med den härligt snöiga nosen som vickar! Ett charmtroll som är jättefint fångat! Visst är en kanin mjuk! En fin tolkning! Charmigt helt enkelt! 
2. Mona Ovanligt motiv som gör det spännande! Snygg komposition, enhetliga färger och det ser verkligen mjukt ut! Läckert!
3. Madworld – Det var många som tolkat mjukt med katter och det är ju helt klart sant! Bittens bidrag med söta Wille var den finaste kattbilden tycker jag. Kreativ och snygg komposition och stilen på kissen i viloläge på det sättet känns så oerhört mjukt! Fint!

Lördagslinsens favoriter:
4. Capture-the-moment – Jag gillar ljuset, färgerna, det mörka och det ljusa. Fin komposition.
5. BP – Ett underbart sött mjukt litet barn, med mjuka blöjor. Fastnar för barnets ögon.
6. Photos by storm – Huvaligen vilket väder, jag riktigt känner hur kylan biter i den mjuka snön.
7. Gärdsmygen – Jag gillar de mysitiska fotspåren i den mjuka sanden, det hade varit spännande att se ett foto i dess riktning också.
8. Veronica – Ljuvligt mjuka toner av lila. Super snyggt komponerat.
9. Pocoloco creativo – En mycket kännslosam tolking av mjuk. Själen är bra sårbar och jag tycker mig känn hennes smärta.

Så rösta nu på den bild du tycker bäst visar mjuk. Ni har fram till torsdag  onsdag (ändrar dagen, tänkte ha julaftonen fri ändå)  kl 15:00 på er den här gången att rösta. Den här gången blir det ingen vinst i form av gästdomarroll – jag befinner mig då inte hemma så då blir det lättare för mig att göra det själv. Men gästdomarrollen kommer säkerligen tillbaka.

Omröstningen är nu stängd.

7 kommentarer
  1. 21 december 2009 15:06

    Gud vad kul… att jag är med i finalen IGEN!!! Helt otroligt och utan slumpgenerator den här gången. Fattar det inte. 1 000 tack!!!

  2. 21 december 2009 15:26

    Men vad roligt! Tack för finalplatsen!

  3. 21 december 2009 20:50

    Jättekul att få komma till finalen. Tackar ödmjukast.

  4. 21 december 2009 22:13

    Lille Wille förtjänar en finalplats. Han tackar och bockar.

  5. 21 december 2009 22:30

    Tackar Tackar vad GLA jag blir =)

  6. 21 december 2009 23:17

    Åh vad kul att få komma till final. Tack så mycket! Nu skall jag lägga min röst…

  7. 22 december 2009 0:20

    Tackar, tackar! Spännande att se om det blir en andra plats tredje gången gillt eller…..

Kommentarer inaktiverade.

