Skip to content

Tema vecka 51 – Mjuk

19 december 2009

Så hur har ni det i stugorna? Lite lugn och ro får jag hoppas och inte bara stress.

Det var roligt att så många var med och röstade på veckans tema. Med god marginal vann temat mjuk. Några hade skrivit in andra önskemål och de har jag lagt in i nästa veckas röstning om temat. En person önskade något som inte är juligt alls som tema och just mjuk hoppas jag ska kunna passa in i den kategorin – i alla fall tolkar jag det så ojuligt jag kan. Det går ju att göra juligt och allt annat än juligt.

Rösta här på temat för vecka 51.

Gästdomare den här veckan är Anneli.

Så nu är det bara till att fota temat mjuk, men det är ju alltid roligast och mer utvecklande att ta ett nytt foto för temat. Men det är helt ok att ta en ur arkivet.

Du kan läsa här till höger om hur du gör. Men jag vill speciellt påminna om att länka till just det blogginlägg du gjort för temat mjuk och inte till huvudadressen på bloggen, det gör det svårt att hitta ditt bidrag. Tänk också på att lägga ditt bidrag i Mister Linky här nedan och inte som en kommentar på det här inlägget. Det står här till höger om hu du gör det med.

De bidrag som vill vara med om veckofinalen länkar sitt bidrag här senast söndag kl 18:00. Efter det går det fortfarande att lägga upp tolkningar av temat men utan chans att vara med i veckofinalen.

7 kommentarer
  1. 19 december 2009 8:10

    Det är väl ett bra tema i och för sig, men jag fattar inte var det kom ifrån, det fanns ju inte med i omröstningen. Eller begriper jag mig inte på tekniken???
    Men så klart jag kan fixa en bild på mjuk, Ludde har ju jättevinterpälsen på.
    Tack för en bra utmaning med (i övrigt) god ordning.

  2. 19 december 2009 10:01

    Jag är med och lämnar in ett mjukt bidrag! Välkomna in och titta!

  3. 19 december 2009 10:08

    Jo men Lasse temana ni kunde rösta på var
    Önskelista
    Snäll
    Mjuk
    Other:

    Mjuk fick 18 röster – hela 62% av rösterna.

    Titta här för den goda ordningens skull:
    https://lordagslinsen.wordpress.com/2009/12/11/rosta-pa-tema-till-vecka-51/

  4. 19 december 2009 12:55

    Jag har lämnat mitt mjuka bidrag.
    Ha en fin helg.

  5. 19 december 2009 18:38

    Nu har jag också lite mjukt inne hos mig 🙂

  6. 19 december 2009 22:50

    Jag hänger med på veckans tema mjuk.

  7. 20 december 2009 2:10

    Jag är också med! Jag tänkte naturligtvis på katten i huset bredvid direkt, men sen såg jag så många fina bidrag, men med just djur, så jag provade att fotografera den mjuka själen istället.

Kommentarer inaktiverade.

